maandag 13 augustus 2012

DIY: STUD YOUR CONVERSE!




















Studs zijn helemaal in dit jaar, wil je ook zulke Allstars? Check dan deze pagina:)



Een tijdje geleden zag ik deze foto hierboven op Tumblr.
Ik was gelijk helemaal verliefd: dit wil ik ook!



Wat heb je nodig?: 

-  Converse Allstars, te koop in bijna alle sneaker/schoenenwinkel voor 65,-. Ik heb zwarte gekocht, maar je bent hier natuurlijk helemaal vrij in.
(budget tip: in 'Episode' in de negen straatjes in Amsterdam kan je de leukste vintage converse kopen voor maar 25,-!)

- Silver pyramid studs, het liefst 8mm! Koop je bij Ebay.com of etsy.com!

- Mes, schaar of tang om de achterkant van de stud om te buigen.

- Reparatiedoek

Aan de slag:


Haal de veters uit je converse, zo heb je meer grip op de schoen en kan je de studs er beter in drukken.
Begin te studden (druk de stud met je duim in de schoen en druk met een tang, schaar of mes aan de binnenkant van de schoen de haakjes van de stud naarbinnen) net boven de zool, (zoals op het plaatje te zien is) en maak de eerste rij af. 
Ga zo dan verder:
Als je de hele schoen hebt gestud, knip je het reparatiedoek in de precieze vorm van de binnenkant van de schoen waar de studs in je voet prikken. Strijk deze stof er voorzichtige in en laat ze een dagje 'drogen'!
Je hoeft de studs niet perse op deze manier (over de hele schoen) te studden, het kan ook zo: 

Het eindresultaat:

Ik ben er nog steeds heel blij mee, ze passen bij bijna alles, onder een rokje, shortje of jeans, en nog iets anders: niemand anders heeft ze :)

Good luck lovelies :)

2 opmerkingen: